شرح وظائف مسئول دفتر

شرح وظایف معاونین آموزش بالینی در پنج حیطه زیر  معرفی میشود:

 
 
 - بخش اول : توسعه آموزش علوم پزشکی 

-   بخش دوم: امور مرتبط با اعضای هیأت علمی 

- بخش سوم: امور مرتبط با فراگیران

-   بخش چهارم: ارتباطات

-   بخش پنجم: تجهیزات آموزشی 

 

- بخش اول: توسعه آموزش علوم پزشکی

1-   برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت آموزش پزشکی بیمارستان در چارچوب سیاست ها و برنامه های دانشگاه، دانشکده های تابعه دانشگاه و بیمارستان مربوطه

2-   ارتقای توانمندی های اعضای هیأت علمی بیمارستان در زمینه برنامه ریزی آموزشی، ارزشیابی (اعم از فراگیران، برنامه و اعضای هیأت علمی)، روش های تدریس و یادگیری، پژوهش در آموزش و مدیریت تغییر در حیطه آموزش بالینی.

3-   هدایت کمیته های آموزشی، بخش ها و گروه های بیمارستانی در زمینه بازنگری برنامه های آموزشی، اصلاح روند ارزشیابی آموزشی، به کارگیری روش های جدید آموزشی و یادگیری و هدایت طرح های پژوهش در آموزش در حیطه آموزش بالینی با هماهنگی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه.

4-       پایش مستمر عوامل مؤثر بر کیفیت آموزشی و ارائه بازخورد لازم به مراجع ذیربط.

5-      انجام طرح های پژوهش در آموزش به صورت مشترک با بخش ها/گروه های آموزشی بیمارستان در حیطه آموزش  بالینی با هماهنگی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه.

6-      هدایت و نظارت بر فعالیت های مرکز توسعه آموزش بیمارستان 

7- ارایه پیشنهاد و مشاوره به دانشکده مربوطه و نیز مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه در خصوص اتخاذ راهکارهای مؤثر در ارتقای کیفیت آموزش پزشکی

 8-      برنامه ریزی و نظارت بر ارائه امور رفاهی آموزش گیرندگان در بیمارستانها.

9 - برنامه ریزی و نظارت در راستای تسهیل حضور فراگیران در فعالیتهای علمی- آموزشی فوق برنامه نظیر شرکت در کلاس های المپیاد علمی دانشجویان، شرکت در سمینارهای دانشجویی و ....

 

بخش دوم: امور مرتبط با اعضای هیأت علمی

1 - هدایت و نظارت بر برنامه ریزی سالیانه فعالیت های آموزشی بخش ها.

2- ترغیب اعضای هیات علمی نسبت به طراحی و اجرای فرآیندهای آموزشی و فعالیت های دانش پژوهی در راستای ارتقای سطح آموزش

3-      نظارت بر حضور و فعالیت اعضای هیأت علمی در بخشهای آموزشی، درمانگاه ها و اتاق های عمل.

4-      نظارت بر ارائه گزارش کار و فعالیت آموزشی و درمانی اعضای هیأت علمی در بخش های مختلف.

5-      نظارت و تنظیم زمانبندی نحوه شرکت در کارگاه های آموزشی.

6-      نظارت بر حسن اجرای موازین اسلامی و اخلاق حرفه ای توسط اعضای هیأت علمی.

7-      نظارت علمی بر نحوه شرکت اعضای هیات علمی در کنفرانس های علمی و آموزشی.

8-   مشارکت در نظارت بر ارزشیابی فعالیت های بخش و اعضای هیأت علمی (بخشی از آن توسط دانشجو، کارورز و دستیار به صورت محرمانه انجام میگیرد) و ارائه ی بازخورد به مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه.

 

بخش سوم: امورمرتبط با فراگیران

1-      کنترل و نظارت بر معرفی نامه ها و ورود و خروج فراگیران.

2-   هماهنگی در نحوه تقسیم آموزش گیرندگان با معاونت آموزشی دانشکده و مدیران گروه های آموزشی مربوطه براساس ظرفیت بخش های آموزشی بیمارستانها.

3-   معرفی آموزش گیرندگان به بخش های آموزشی بیمارستان و صدور کلیه گواهی های انجام کار در دوره کارآموزی ، کارورزی، دستیاری و .... 

4-      نظارت بر برنامه ریزی کیفی آموزش در بخش های آموزشی به صورت تئوری و عملی.

5-   نظارت و هماهنگی بر نحوه ارزشیابی و امتحان پایان دوره آموزش گیرندگان و اعلام نمرات ارزشیابی کارآموزان و کارورزان و  گواهی کارکرد فراگیران به دانشکده مربوطه. 

6-      نظارت بر اجرای برنامه ها و مقررات آموزشی در بخش ها و درمانگاه ها.

7-      برنامه ریزی و نظارت بر اجرای موازین اسلامی و اخلاق پزشکی در بخش ها.

 

بخش چهارم: ارتباطات

1- تشکیل و اداره ی کمیته های آموزشی بیمارستان (با حضور ریاست بیمارستان، رؤسای بخش ها و مدیران مرتبط) ـ کمیته های دانشجوئی ـ کارآموزی ـ کارورزی ـ دستیاری. بیمارستان با هماهنگی و نظارت مرکز EDO

2- تشکیل و اداره ی کمیته های آموزشی زیر مجموعه ی دفتر توسعه مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه

3-      شرکت در جلسات معاونین آموزشی بیمارستان های تابعه دانشگاه در جهت هماهنگی در امر آموزش.

4-      ارتباط و هماهنگی با سایر قسمتهای بیمارستان از قبیل دفتر پرستاری، آزمایشگاه و ... 

5-      مستند سازی فعالیتهای آموزشی بیمارستان و تهیه گزارش فعالیتهای آموزشی برای مراجع بالاتر.

 

بخش پنجم : تجهیزات آموزشی

1-      تنظیم طرح های مربوط به تکنولوژی آموزشی و درخواست بودجه آنها.

2-      نظارت بر تجهیز و اداره کتابخانه بیمارستان.

3-      نظارت برتنظیم برنامه های استفاده از فضاهای آموزشی (از جمله سالن کنفرانس، آمفی تئاتر ، کلاسهای درس، آزمایشگاه آموزشی، محیط های پراتیک و ...).

4-   تجهیز واحد سمعی و بصری، برنامه ریزی جهت به کارگیری روش ها و تکنولوژی های جدید و تهیه وسایل کمک آموزشی جهت سالن کنفرانس و کلاسهای درس و ...

سایر موارد:

ـ انجام امور مربوطه طبق دستور مقام مافوق

 
 
تاریخ به روز رسانی:
1400/09/02
تعداد بازدید:
29
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني بيرجند مي باشد.
Powered by DorsaPortal